law

law

  • ۰
  • ۰

زمانی که به زن حق طلاق داده شود، او احساس غرور کرده و خود را هم‎سطح شوهرش به عنوان یک شریک می‎پندارد.حق طلاق زن

گاهی پاسخ به برخی سوالات یا شنیدن یک واژه، درگیری ذهنی یا شاید هم ناراحتی ایجاد می‎کند که جای کمی تامل دارد!

پاسخ به چراهای مهم در زندگی همیشه سخت بوده و از قدیم گفته‎اند حقیقت تلخ است. از طرفی شاید خیلی خوشایند نباشد در آغاز یک رابطه سخن از حق طلاق آورده شود. شاید هم جنگ اول به از صلح آخر است و بهتر است از همان اول به فکر روزهای بعد هم بود.

اما متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه در سال‌های اخیر موضوع دریافت حق طلاق به مد جدیدی در میان خانواده‎ها و برخی دختران جوان تبدیل شده است.

حق طلاق زن

زن و حق طلاق

زمانی که به زن حق طلاق داده شود، او احساس غرور کرده و خود را هم‎سطح شوهرش به عنوان یک شریک می‎پندارد.

اما در کنار همه این دلایل شاید دلیل اصلی خواستن حق طلاق برای زن ایجاد اعتمادبه‎نفس و یا شاید هم نوعی دلگرمی و اطمینان برای آینده‌ای مبهم رابطه‎اش باشد که اگر خدانکرده زمانی در سختی رابطه و روزهای تلخش قرار گرفت و در حقش بی‎عدالتی شد، بتواند از این حق استفاده کند.

اما من معتقدم این مرد است که می‎تواند این معضل را حل کرده و اگر حس اطمینان و آرامش را در زن ایجاد کند و به نوعی تکیه‎گاه او باشد، هیچ زنی به گرفتن این حق حتی فکر هم نخواهد کرد.

به گزارش مجله دلتا، متاسفانه  شاید این خلا ها باعث شده دختران و زنان ما حس نگرانی و بی‎اعتمادی نسبت به  آینده رابطه‎شان را با این حق پر کنند.

حق طلاق زن

حق طلاق از منظر قانون:

بر اساس قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، حق طلاق به مرد داده شده و طبق این قانون مرد هر زمان بخواهد،”حتی در صورت مخالفت زن” می‎تواند زن خود را طلاق دهد اما زن برای گرفتن طلاق بدون رضایت شوهر، باید یکی از شروط 12 گانه قانون مدنی را داشته باشد.

بعد از دادن این وکالت زن یا هر شخص دیگری که وکالت در طلاق به او داده شده است، اختیار خواهد داشت در کوتاه‎ترین زمان و با شرایطی که در وکالت‎نامه آمده است، بدون حضور شوهر برای طلاق اقدام کند.

پرواضح است که داشتن حق طلاق امتیازی برای او محسوب خواهد شد.


همچنین بخوانید:

زندان برای مهریه برداشته شد؟ 

پدر ضامن پرداخت مهریه پسر است؟ 

در چه مواردی می توان از کار کردن زن جلوگیری کرد؟ 

نحوه دریافت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی 

مهریه فقط سکه طلا نیست! 

  • ۹۸/۰۴/۳۱
  • elham maraghi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی