law

law

  • ۰
  • ۰

می‌توان در مهریه عندالمطالبه، مهریه عندالاستطاعه و نیز مهریه بیش از 110 سکه ضامن در پرداخت مهریه قرار داد.مهریه


 مدت‎هااست که در کشور ما به بحث داغی تبدیل شده و حاشیه‎های زیادی را همراه با خود داشته است. از مجرم شدن یک روزه داماد گرفته تا تمکین نکردن عروس بعد از عقد و حقی که بعد از مرگ نیز بر ذمه داماد است، همگی حاشیه‌هایی هستند که این روزها برخی از آن‎هایی که ازدواج کرده‎اند، با آن دست به گریبانند.

مهریه

به گزارش مجله دلتا، مهریه تعهدی است که مرد در قبال همسرش کرده است و در برابر این تعهد مسئول است و مطلقاً ارتباطی به اطرافیان او ندارد.

پدر شوهر تکلیفی برای پرداخت مهریه پسرش ندارد، حتی اگر آن پسر فقیر باشد، امکان گرفتن مهریه از پدر وجود ندارد؛ اما این در حالی است که می‌توان در مهریه عندالمطالبه، مهریه عندالاستطاعه و نیز مهریه بیش از 110 سکه نیز، ضامن قرار داد.

 ممکن است در ضمن عقد ازدواج  یا در سند ازدواج  یا حتی در قراردادی مستقل، پدر شوهر پرداخت مهریه را تقبل کند یا ضمانت پسرش را کرده باشد که در این صورت زن می‎تواند برای آنچه پدر شوهر تعهد کرده، برای گرفتن مهریه از پدر شوهر به او مراجعه کند.

حال اگر پدر مرد ضامن او شود و بعد از مدتی ( 120 سال ) از دنیا برود، اگر اموالی داشته باشد، آن اموال جهت وصول مهریه توقیف می‎شوند.

مهریه

ضامن پرداخت مهریه:

به موجب ماده 684 قانون مدنی، شخص ضامن، مالی را که پرداخت آن به عهده دیگری است، بر عهده می‎گیرد.

به این معنی که وقتی شخصی ضمانت فرد دیگری را در پرداخت مهریه پذیرفت، امکان دریافت مهریه از وی وجود دارد.

 ضامن پرداخت مهریه، نمی‌تواند پرداخت مهریه‎ای که ضمانت کرده را مشروط به عدم پرداخت بدهکار اصلی کند، در صورتی که در هر حال ضامن پرداخت مهریه است.

همچنین بخوانید:

زندان برای مهریه برداشته شد؟ 

اجازه پدر در ازدواج دختر لازم است یا نه؟ 

بخشیدن مهریه ؛ زن می تواند از بخشش صرف نظر کند؟ 

نحوه دریافت خسارت ناشی از تصادفات رانندگی 

سقط جنین چه زمانی قانونی است؟ 

  • ۹۸/۰۴/۲۵
  • elham maraghi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی