law

law

  • ۰
  • ۰

رئیس قوه قضاییه به خودروسازان هشدار داد که در صورت تغییر قیمت و زمان تحویل کالا، به دلیل نقض حقوق عامه مورد برخورد قرار خواهند گرفت.خودرو

در جلسه شورای عالی قضایی مطرح شد:

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم اجرای هر چه بهتر قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، افزود:«نظارت به هیچ عنوان به معنای بی اعتمادی نیست بلکه به معنای تضمین اجرای قانون و  اعتماد بیشتراست. براین مبنا، هرگز نباید نظارت را مزاحمت، ایجاد مانع یا مچ گیری تلقی کرد. اصل نظارت برای صیانت از افراد است و این نظارت نیز در وهله اول بر عهده مدیران قرار دارد.»

خودرو

 رئیس قوه قضاییه همچنین بر ضرورت پایبندی شرکت‌ها ودستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود و حقوق عامه مردم تاکید کرد و گفت: اگر سازمانی به خود اجازه دهد که تعهدش نسبت به مشتری را به صورت یک‌طرفه نقض کند، در واقع مرتکب نقض حقوق عامه مردم شده است.

مثلا فرض کنیم یک شرکت خودروسازی متعهد شده است که خودرو را با قیمت مشخص در زمان مشخص به مشتری تحویل دهد. اگر به صورت یک طرفه و با میل خود قیمت و زمان تحویل خودرو را تغییر دهد، اقدامش خلاف حقوق عامه مردم است.

خودرو

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به خودروسازان هشدار داد که در صورت تغییر قیمت و زمان تحویل کالا، به دلیل نقض حقوق عامه مردم مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت.

به گزارش مجله دلتا،رئیس قوه قضاییه ادامه داد: دستگاه‌ها و شرکت‌ها ازجمله خودرو سازان برای جلب رضایت مردم باید بیش از دیگران به تعهدات خود عمل کنند. چرا یک شرکت به خود اجازه می‌دهد قیمت را بر خلاف تعهدش به مردم افزایش دهد یا زمان تحویل کالا را تغییر دهد؟

قطعا ما با چنین مواردی به دلیل نقض حقوق عامه مردم برخورد قاطعی می‌کنیم.

نباید یک شرکت و یا دستگاه‌های اجرایی به دلیل ایستادن در نقطه قدرت و نیازعامه مردم به کالای آن، برخلاف موازین شرعی و قانونی اقدام به نقض تعهداتش کندو قانون را زیر پا بگذارد.

همچنین بخوانید:

خانه زیر 200 میلیون تومان؟ نگردید، نیست 

ارزان شدن مسکن در 5 منطقه از تهران 

گران فروشی ملک درآخر سال ؛ سودجویی یا اجبار؟ 

6 نکته کلیدی برای نوشتن آگهی فروش ملک 

مخالفت دولت با تعیین سقف اجاره بها 

  • ۹۸/۰۴/۲۵
  • elham maraghi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی